نهضت فت تو فیت

نهضت فت تو فیت

در نهضت فت تو فیت روی سخنم دقیقا با شمایی است که ورزش نمی کنید و یا در دورانی ورزش کرده و اکنون ورزش را به کل رها کرده و فقط به دوست داشتن ورزشکاران اکتفا کرده اید. شاید همین الان هم برای بهبود کیفیت زندگی کمی دیر شده باشد ولی بالاخره باید از جایی شروع کرد و شاید همینک بهترین زمان برای تصمیم قطعی از نوع تصمیم کبری به بهبود کیفیت زندگی باشد و درست به همین دلیل نیز نهصت فت تو فیت را در نشریه البرز کلید زدیم.

عادات غذایی بد

ما ایرانی ها به واسطه ی عادات غذایی بدی که از گذشتگان خود به ارث برده ایم و همواره و بی آنکه خود متوجه شده باشیم از همدیگر تقلید کرده ایم و می کنیم به دنبال کم تحرکی هایی که زندگی ماشینی بر ما تحمیل کرده است و این روند متاسفانه روز به روز در حال افزایش نیز می باشد در قیاس با دیگر مردم دنیا در مقیاس وسیع تری از معضل چاقی رنج می بریم.

در کشورهای طراز اول جهان داشتن خودرو و تردد با خودرو نشان از بی توجهی به سلامت دارد و اصلا کلاس و جایگاهی ندارد و مردم عموما با دوچرخه در شهرها تردد می کنند ولی در ایران مردم ما برای خرید ماست از سوپرمارکت سر کوچه نیز خودرو از پارکینگ خارج می کنند و این یعنی فاجعه ای به نام چاقی!

تبعات چاقی

چاقی نه تنها سبب از دست رفتن تناسب اندام شده و ظاهر آدمی را به غایت زننده و زشت و حتی برای جنس مخالف و موافق غیر قابل تحمل می کند البته تبعات بسیار بدتر آزار دهنده و حتی کشنده تری نیز برای آدمی دارد که از جمله ی این تبعات منفی می توان به دیابت و چربی خون و درد مفاصل و سائیدگی مفاصل و کمر درد و سکته های قلبی و فشار خون بالا و غیره اشاره کرد و ناگفته پیداست که ما ایرانی از این تبعات نیز بسیار بهره مند هستیم.

سیگار و قلیان

استفاده از سیگار و قلیان در همه ی جوامع وجود دارد ولی در میان مردم ما پر رنگ تر بوده و البته روز به روز پر رنگ تر نیز می شود و اگر بدانید که سیگار و قلیان چه بر سر ریه و صد البته سلامت می آورد از چند صد متری قلیان و سیگار نیز رد نمی شوید و البته هستند کسانی که اسیر این معضل هستند و تمایل به ترک دارند ولی راهی بلند نیستند و یا بارها اقدام به ترک کرده اند و البته موفقیتی حاصل نکرده و نمی کنند.

کیفیت زندگی

یقین بدانید در صورتی که عادات غذایی بد خود اعم از عادات غذایی بد و یا کم تحرکی و یا سیگار و دود و غیره را ترک نکرده و به سمت و سوی ورزش روی نیاورید زندگی بی کیفیتی خواهید داشت و در جوانی با انبوهی از بیماری ها دست و پنجه نرم کرده و از فرصت کوتاهی که زندگی در اختیار ما قرار داده است بهره ی چندانی نخواهد برد ضمن اینکه طول عمر شما نیز کم خواهد شد.

نهضت فت تو فیت

در نشریه البرز در مورد مسائل حرفه ای و بسیار حرفه ای پرورش اندام صحبت ها کرده ایم و کماکان نیز اگر عمری باقی باشد که امیدوارم تا ۱۲۰ سالگی نیز در خدمت شما باشیم صحبت هایی خواهیم کرد ولی اجالتا این بار همانگونه که ذکر شد روی سخن ام نه با ورزشکاران حرفه ای که با مردم و عموم مردم و ورزشکارانی است که دیگر ورزش نمی کنند.

از همین امروز سیگار و قلیان و دیگر کشیدنی ها را ترک کنید و در نزدیک ترین باشگاه ثبت نام کنید و نیازی هم به گرفتن برنامه ی تمرینی و غیره از کسی نیست ما همینجا در همین شماره و در شماره های آتی شما را راهنمایی خواهیم کرد راهی که خود رفته و تست کرده ایم را شما نیز با اطمینان خاطر بروید.

ورزشکاران ضعیف ترند

شاید تعجب کنید ولی بد نیست بدانید ورزشکارانی که ورزش را به کل رها کرده اند و شمار این افراد در ایران نیز ابدا کم نیست در مقابل بیماری ها و در مقابل معضلاتی نظیر چاقی و تبعات منفی آن ضعیف تر از کسانی هستند که در طول عمر خود ابدا ورزش نکرده اند و از این رو شمایی که روزگاری ورزشکار بوده اید و امروزه به غلط خود را مسن و یا دست کم میان سال تلقی کرده و ورزش نمی کنید موضوع را باید جدی تر بگیرید.

وقت نداریم

شاید ادعا کنید وقت برای پرداختن به ورزش ندارید ولی در صورتی که نظر شما را به این مهم جلب کنم که برخی بیمارستان های دولتی برای ویزیت ساده وقت شش ماهه می دهند و در صورتی که به این روال زندگی بی کیفیت و به دور از تحرک و به دور از رژیم ادامه دهید چه بسا در آینده ای نزدیک آنچنان بیمار شوید که از همه ی زندگی بزنید و مدت های طویل در انتظار و در نوبت مطب ها و بیمارستان ها باشید پس به جای اینکه به ورزش بگویید وقت ندارم به وقت بگویید برو بعدا بیا که دارم می رم سر تمرین!

هوازی ناشتا

اکیدا توصیه می کنم شما نیز به نهضت فت تو فیت بپیوندید و اگر حتی باشگاه نیز در اختیار ندارید هر روز و روزی ۱۵ دقیقه الی ۱ ساعت به صورت ناشتا بدوید و باور کنید اگر رژیم غذایی خود را نیز اصلاح کنید به وزن ایده آل رسیده و در برابر انبوهی از بیماری ها که در ایران اپیدمی شده است و در ادامه تنها به گوشه ای از آنها اشاره خواهیم کرد و البته با یک نگاه کلی در خانواده و فامیل و در جامعه ی ایران قابل رویت است در امان مانده و اگر به این بیماری ها دچار هستید نیز به مرور از شر این بیماری ها رها خواهید شد و این مساله را من، صادق سلامی شخصا برای شما تضمین می کنم.

تمرین باشگاهی

در صورتی که در باشگاه تمرین می کنید و در باشگاه ثبت نام کرده اید ۳۰ دقیقه تمرین سبک با وزنه و ۱۵دقیقه الپتیکال یا تردمیل یا دوچرخه ثابت به عنوان تمرین روزانه در باشگاه عالی خواهد بود و البته به مروز زمان باید هوازی را افزایش دهید و از ترکیبی از تردمیل و الپتیکال و دوچرخه ثابت استفاده کنید. ابدا نیازی به استفاده از وزنه های سنگین نیست و قرار نیست رکورد بزنید همینکه عضلات به تمرین گرفته شوند کفایت می کند.

ناهنجاری های آناتومیکی

تمرین با وزنه در باشگاه و یا با یک جفت دمبل در خانه از این نظر الزامی است که زندگی امروزی به مرور سبب می شود تا به ناهنجاری های اکتسابی آناتومیکی نظیر گودی کمر و افتادگی شانه و بیماری های مرتبط با سلسله اعصاب نظیر کوبیتال تونل سندروم و کارپال تونل سندروم و غیره مبتلا شوید کما اینکه خیلی از مردم در ایران به این بیماری ها مبتلا هستند و در یک نگاه اجمالی به مردمی که در خیابان در حال تردد هستند این موضوع را به روشنی اثبات می کند.

افتادگی شانه

در حال حاضر از بس با کامپیوتر و با گوشی کار می کنیم و از بس بر روی مونیتور و یا صفحه ی گوشی خم می شویم به مرور زمان دچار انحنا در ستون فقرات در ناحیه ی بالاتر از کمر شده و به عبارت ساده تر دچار افتادگی شانه می شویم. افتادگی شانه نه تنها به خودی خود سبب زشت شدن نما و دکور بدن می شود بلکه به مرور زمان به بیرون زدن دیسک های گردنی و دردهای شدید در دست ها شده و ممکن است شما را به اتاق عمل هدایت کند.

بی حس شدن و مور مور شدن انگشتان دست

بی حس شدن انگشتان دست و خواب رفتن دست ها نیز امروزه بنا به دلایلی که اگر دوست داشتید و تقاضا کردید در شماره های آتی به این مهم نیز مفصلا خواهیم پرداخت در ایران حقیقتا سونامی شده است و اغلب مردم نیز از این مشکلات رنج برده و حقیقتا نمی دانند که این در اصل نوعی بیماری است که استفاده ی غلط و افراطی از تکنولوژی برای ما ایرانی ها به ارمغان آورده است.

رژیم غذایی در نهضت فت تو فیت

بگذریم.رژیم غذایی نهضت فت تو فیت که همین امروز در نشریه البرز استارت و کلید زدیم بسیار ساده است و قرار هم نیست خودکشی کرده و یا به کسی و یا به خودمان گرسنگی بدهیم و همین که موارد ساده ای که در ادامه بیان خواهیم کرد را رعایت کنید و صد البته در کنار ورزش به سلامت پایدار و تناسب اندام تدریجی خواهید رسید.

کمتر نمک بریزید!

برخی از ما ایرانی ها اصولا عادت داریم زیاد نمک می ریزیم و همین نمک ریختن افراطی مان حقیقتا در برخی موارد آزار دهنده می شود! از شوخی که بگذریم میزان نمک مصرفی خود در طول روز را کاهش دهید که نمک سبب احتباس آب و دیگر املاح در بدن شده و ضمن پف آلود کردن بدن و ضمن افزایش وزن سبب افزایش فشار خون و سبب افزایش احتمال سکته های مغزی نیز می شود. پس قرار شد پس از پیوستن به نهضت فت تو فیت کمتر نمک بریزید!

خداحافظی با قندها

مصرف قند در میان ما ایرانی ها حقیقتا زیاد است و درست به همین دلیل نیز دیابت در ایران بیداد می کند. مصرف قند و خصوصا قندهای ساده را رفته رفته کم کرده و به کمترین میزان ممکن در روز برسانید که اگر چه شیرینی و حلاوت از رژیم روزانه ی غذایی شما رخت بر خواهد بست ولی شیرینی سلامت پایدار و شیرینی تناسب اندام به زندگی شما شیرینی بهتری خواهد بخشید.

قندهای ساده

قندهای ساده همان قندهای شیرین نظیر شکر و قند می باشد که در طول روز می خورید و در شیرینی و نقل و نبات و زولبیا و بامیه و غیره یافت می شود و به نوعی آن را می توان قاتل جان بشر دانست. شرینی هایی که ما در ایران می خوریم سوای اینکه واقعا ابعاد وسیعی دارند و بزرگ هستند دارای قند ساده ی بسیار زیادی نیز هستند.

شیرینی در ابعاد خانوادگی در ایران امری عادی است در حالی که شیرینی در کشورهای اروپایی اولا بسیار بسیار کم قند هستند در ثانی هر یک حجمی در حد یک ششم شیرینی های ایران دارند و از این رو می توان ادعا کرد شیرینی خوردن ما ایرانی ها نیز کم از خودکشی ندارد.

سه گرد سفید کشنده

نمک و شکر و هروئین را سه گرد و سه پودر سفید کشنده برای انسان دانسته اند که اگر به سلامت خود علاقه دارید از هر سه دوری خواهید کرد و البته در این مبحث در مورد نمک و شکر قرار است افاضات ادب کنیم و اصلا مبحث هروئین چیزی نیست که ما صلاحیت پرداختن به آن را داشته باشیم.

 قندهای ساده و دیابت

قندهای ساده نه تنها سبب افزایش وزن و سبب تجمع چربی زاید در بدن شما می شوند بلکه به مرور زمان شما را به دیابت دچار می کنند. زمانی که شما قند ساده می خورید قند مستقیما وارد خون شما شده و البته این برای بدن شما مضر تشخیص داده می شود. در ادامه در مورد مکانیزم اثر قندهای ساده و در مورد چگونگی افزایش وزن در اثر مصرف قند ساده به ساده ترین زبان صحبت می کنیم.

مقاومت انسولینی

زمانی که شما قند ساده نظیر همین شکر و فالوده و شیرینی و نبات و غیره خوردید قند خون شما بالا رفت مکانیزم هوشمند بدن برای کاستن از حجم قند خون شروع به افزایش تولید انسولین می کند. ماشالله وقتی هم که شیرینی می خوریم به چند گرم رضایت نداده و تا تمام نشده است می خوریم!

 افزایش تولید انسولین سبب رانده شدن قندهای موجود در خون به عضلات و البته کبد شده و این قند از یک سو تبدیل به چربی زاید شده و در بدن شما انباشته می شود و از سوی دیگر بالا بودن دایمی انسولین و افزایش ترشح انسولین در طول روز که متعاقب خوردن شرینی ها و قندهای ساده در بدن شما رخ می دهد گیرنده های انسولین را کم کار می کند و این در پزشکی به مقاومت انسولینی تعبیر می شود.

دیابت نوع دو

مقاومت انسولینی به این معنی است که گیرنده ها از بس به انسولینی که پس از خوردن قند ساده در بدن تولید و ترشح می شود واکنش نشان می دهند به مرور زمان دیگر از واکنش نشان دادن به انسولین خسته شده و دیگر به انسولین واکنش نشان نمی دهند و به عبارت ساده تر دیگر انسولین را به چیزشان هم حساب نمی کنند.

 همین مساله سبب می شود علیرغم تولید انسولین کافی در بدن، قند خون کاهش نمی یابد و در این حالت گفته می شود که فرد به بیماری دیابت نوع دوم مبتلا شده است و البته این بیماری در میان ما ایرانی ها حقیقتا از سونامی نیز رد شده است و یزدی ها به واسطه ی اینکه شیرینی خور تر می باشند بیشتر از مردم دیگر نقاط ایران مبتلا به این دیابت هستند.

تبعات منفی دیابت

گفتیم خوردن قند ساده ی زیاد در طول روز خصوصا زمانی که شما در طول روز تحرک زیاد هم ندارید سبب ابتلا به دیابت نوع دو می شود و شاید تصور کنید که این بیماری چندان بیماری مهمی نیست و با خوردن قرص هایی نظیر متفورمین و گلی بن کلامید زیر نظر پزشک کنترل می شود ولی اگر بدانید که دیابت نوع دو چه تبعات منفی خطرناکی خواهد داشت یقینا این چنین ساده از کنار این موضوع رد نخواهید شد.

دیابت و زخم

زمانی که قند خون بالا باشد زخم های بدن التیام نمی یابند و البته در برخی موارد خصوصا در اندام های تحتانی زخم هایی بروز می کنند که التیام نیافته و به مرور سیاه شده و نکروز گردیده و پزشکان را به این نتیجه می رساند که باید عضوهایی از بدن مبتلا به زخم های ناشی از دیابت را ببرند!

زخم دیابت
زخم دیابت

از اینکه تصویر کمی آزار دهنده است عذرخواهی می کنم ولی شاید همین تصویر برای پی بردن شما به عمق فاجعه ای که رفتارهای ناصحیح غذایی ما و دیابت نوع دو برای ما رقم می زند و در ایران نیز به وفور در میان مردم ما رخ می دهد ضروری باشد و شاید شما را بهتر و قوی تر ترغیب به پیوستن به نهضت فت تو فیت می کند.

دیابت و نارسایی کلیه

دیابت به مرور زمان سبب از کار افتادن کلیه ها شده و فرد را به نارسایی کلیه مبتلا کرده و راهی بیمارستان کرده و او را محتاج دیالیز می کند و حتما می دانید دیالیز علاوه بر هزینه درد نیز دارد و مکافاتی است عظیم! افرادی که دیالیز می کنند اگر دوباره به گذشته بر می گشتند یقینا لب به قند و شکر نمی زدند چون حقیقتا دردناک و آزار دهنده است.

دیابت و کوری

دیابت به مرور زمان سبب از کار افتادن سلول های حساس شبکیه شده و سبب می شود بینایی فرد به شدت دچار اختلال شود و کم نیستند کسانی که به خاطر بالا بودن قند خون امروزه بینایی خود را به طور کامل از دست داده اند.

چاقی و کمر درد

افراد لاغر نیز می توانند مبتلا به بیرون زدگی دیسک شوند ولی ابتلا به این بیماری اکتسابی در میان افراد چاق بسیار شایع تر است. زمانی که شما از وزن زاید رنج می برید قطعا ستون فقرات شما بیشتر در معرض فشار می باشد همین فشار سبب بیرون زدن دیسک شده و کمر درد را برای شما رقم می زند و البته بیرون زدگی دیسک گاه تولید دردهای ادامه داری می کند که زندگی شما را حقیقتا تبدیل به جهنم می کند.

موضوع به گشتاور نیرو باز می گردد و البته زمانی که شما از وزن زاید رنج می برید فشار در تمام طول روز و شب بر روی ستون فقرات و بر روی دیسک زیاد است و همین مساله نیز سبب بیرون زدن دیسک می شود.

چاقی و سائیدگی مفصل زانو

موضوع باز به گشتاور نیرو که مفهومی فیزیکی است بر می گردد. وزن زاید فشار خرد کننده ای به زانو وارد کرده و به مرور سبب سائیدگی مفصل زانو نیز می شود و زمانی که مفصل زانو سائیده شد راه رفتن برای شما دشوار خواهد شد و همین مساله زندگی را دستخوش تحولات آزار دهنده خواهد کرد.

مفاصل و خصوصا مفاصل زانو بنا به دلایلی که نمی توان باز گو کرد در ایران به خودی خود در معرض خشکی و سائیدگی قرار دارند و زمانی که وزن شما بالاتر از حد نرمال باشد این فشار بر مفصل زانو بیشتر می شود و افراد چاق عموما از درد زانو می نالند و وقتی هم پا به سن می گذارند همواره از آرتروز و زانو درد رنج می برند.

زیباشناسی

از همه ی این بیماری ها که بگذریم حتی اگر در میانسالی و سالخوردگی به سر می برید نیز در دنیای امروز تناسب اندام نه تنها به عنوان دستاوردی لوکس بلکه جزو نیازهای ابتدایی و جزو بدیهی ترین داشته هایی است که شما باید داشته باشید و البته این موضوع در ایران کمتر به چشم می آید ولی یقینا به مرور زمان این مساله در ایران نیز اپیدمی و همه گیر خواهد شد و در ثانی قرار نیست همه ی عمر خود را در ایران سر کنید و ممکن است در سفر به خارج از داشتن این حجم از چربی زاید حقیقتا شرمسار شوید.

پس، از این نظر نیز پیوستن شما به نهضت فت تو فیت الزامی به نظر می رسد و حال که در مورد تمرین و لزوم روی آوردن به ورزش صحبت کردیم باید اشاره کنیم که ورزش بدون رژیم همانند فلافل بدون نوشابه است و صد البته رژیم بدون ورزش نیز چندان که باید و شاید چنگی به دل نمی زند پس به تشریح رژیم غذایی نهضتی که استارت زدیم ادامه می دهیم.

چربی نخورید.

چربی ها اصولا خوشمزه هستند و ما هم قبول داریم زمانی که غذا چرب و چیل باشد خوشمزه تر است و گفتن اینکه چربی نخورید شاید ساده به نظر رسیده و عمل به این توصیه شاید دشوار به نظر برسد ولی ما کردیم و شد پس شما هم می توانید.

روغن کنجد و زیتون

در برنامه ی غذایی روزانه ی خود چربی مصرف نکنید و بدانید که برای شما در وعده ی غذایی صبحانه یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یا روغن کافی است و البته قبول دارم در آشفته بازاری که در زمینه ی مواد غذایی در ایران جاری است و در میان این همه تقلب و قلابی زنی یافتن روغن سالم نیز کاری است بس دشوار.

تخمه آفتابگردان کیلوی ۲۰ هزار تومن و یک لیتر روغن آفتابگردان دوازده هزار تومن؟! موضوع اصلا قابل قبول نیست. بگذریم. چربی به مقدار اندک در رژیم غذایی الزامی است چون بدن برای حفظ سلامت خود و برای تولید و ساخت برخی هورمون های خود نظیر هورمون محبوب تستوسترون نیاز به دریافت مداوم چربی در طول روز دارد و از این رو چربی مفید را در طول روز به مقدار اندک و خصوصا در وعده های غذایی صبحانه خواهید خورد.

حجم وعده های غذایی

قرار نیست گرسنگی بکشید پس وعده های غذایی خود را کم حجم تر و کم کالری تر کنید ولی هرگز وعده ها را حذف نکنید. وقتی که حجم وعده های غذایی را کم می کنید حجم معده نیز روز به روز کوچک تر شده و شما نیز عادت به کم خوردن پیدا می کنید.

پرخوری ممنوع

ما ایرانی ها اصولا انسان هایی هستیم که پر خوری می کنیم و چون این مساله در میان ما جا افتاده است اصولا خود متوجه این مساله نمی شویم ولی وقتی با افرادی از دیگر کشورها نظیر فرانسه و غیره هم سفره می شویم تازه متوجه می شویم که ما تا چه اندازه پر خور هستیم و البته لذتی که افراد کم خوراک از غذا می برند را ما از این همه غذایی که می بلعیم نمی بریم.

غذا را خوب بجوید

ما ایرانی ها اصولا اعتقاد زیادی به جویدن غذا نداریم ولی باید داشته باشیم. وقتی حجم وعده های غذایی را کم کردید برای اینکه چشم و روح شما از خوردن سیر شود غذا را خوب بجوید تا طعم و مزه ی واقعی غذا را بهتر و بیشتر از قبل و بیشتر از زمانی که وعده های غذایی پر و پیمان می خوردید حس کنید و از آن لذت ببرید.

البته جویدن بیشتر غذا فواید دیگری نیز دارد که در حوصله ی این بحث نمی گنجد و بد نیست بدانید که یکی از دلایل چاقی ما ایرانی ها نیز همین نجویدن و به یکباره بلعیدن غذاهاست.

وعده ی غذایی شام

عرض کردیم که روی سخن در این مقاله عموم مردم می باشد و البته روی سخن همچنین با ورزشکارانی که دوران ورزشی شان به سر رسیده است و ورزش را رها کرده اند و تعدادشان قابل توجه می باشد نیز هست. بد نیست بدانید شما نیازی به وعده ی شام ندارید ولی قبول داریم ترک وعده ی شام کمی دشوار است و دست کم در ابتدای رژیم برای شما دشواری هایی را رقم خواهد زد. از ساعت شش الی هفت عصر به بعد تا فردا صبح فقط سبزیجات و میوه بخورید و به مرور زمان به این روند عادت خواهید کرد و البته زمانی که اثرات رژیم و تمرین را در بدن خود ببینید مشتاق تر و راغب تر شده و در مسیری که قرار گرفته اید استوار تر و ثابت قدم تر خواهید شد و دیگر نخوردن برای شما واقعا لذت بخش تر خواهد بود.

FOOD KILL

غذا برای بقا ضروری است ولی در صورتی که کنترلی بر این قضیه نداشته باشید به جرات می توان ادعا کرد که غذا می کشد و غذا قاتل جان آدمی می شود. در حد نیاز اگر غذا بخورید تناسب اندام و سلامت برای شما تضمین خواهد شد ولی در صورتی که افراط کنید یقینا همین غذا قاتل شما خواهد شد.

غذا می کشد
غذا می کشد

تناسب اندام حق شماست

از مبحث سلامت و خصوصا کیفیت زندگی در دوران میان سالی و پیری که بگذریم گفتیم که فیتنس و داشتن بدن زیبا حق شما و صد البته از نیازهای اولیه بشر در جوامع بشری امروز است و از این رو نهضت فت تو فیت را کلید زدیم. فت تو فیت به معنی تبدیل شدن از حالت چرب به فیتنس می باشد و قرار است همه ی شماهایی که ورزش نمی کنید و یا دورانی ورزش کرده و امروزه دیگر خود را بازنشسته کرده اید به این نهضت بپیوندید و اصلا هم با کسی شوخی نداریم و نمی آیم و نمی پیوندم و نمی خوابم هم نداریم.

شب زود بخوابید

منظورم از اینکه نمی خوابم نداریم این بود که تا نزدیکی های صبح در تلگرام پرسه نزنید و اگر می بینید من این موقع از شب بیدار هستم برای شما و برای نشریه البرز مقاله از خودم در می کنم و شما که مقاله در نمی کنید الان باید خواب باشید و شب های دیگر نیز زود بخوابید.

سخن نهایی

با همین توصیه های ساده زندگی شما با کیفیت تر خواهد شد و از عمر خود به بهترین شکل استفاده خواهید کرد و عمر شما طولانی تر خواهد شد و البته فیتنس تر خواهید شد و در مهمانی و در سفر و کنار دریا و در سواحل و در … یقینا از داشتن انبوهی چربی که در بدن ما ایرانی ها به نوعی نهادینه شده است خجل نشده و حتی جلب توجه کرده و در کانون توجه نیز قرار خواهید گرفت.

نهضت فت تو فیت را از همین الان استارت بزنید و ما شما را در تمام طول مسیر یاری خواهیم کرد. قرار نیست شما در میان سالی با انبوهی از بیماری و فشار خون و قند خون و چربی خون و غیره دست به گربیان باشید و قرار است تا روزی که زبانم لال در صد و بیست و شش سالگی از دنیا رفتید در حال لذت بردن از زیبایی های زندگی در کمال صحت و سلامت و تناسب اندام باشید.

صادق سلامی

4.7 3 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

3 نظرات
قدیمی ها
تازه ترین ها دارای بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
nikandisheh
nikandisheh
5 سال قبل

رژیم گرفتن و ورزش کردن تو ایران واقعا سخته. یا باید ادمی باشیم که اصلا اهل تعارف نباشیم (مهمون اومد یا مهمونی میخوایم بریم زشته هیچی نخوریم و نمیشه به خاطر تمرین مهمون یا میزبان رو معطل کرد و ازین دسته حرفا)یا باید مدتهای طولانی منتظر باشیم تا به نتیجه برسیم.اما بهتره با خودمون روراست باشیم. اگه فردا روزی به یکی از بیماریهای ذکر شده تو مقاله مبتلا شدیم و به مهمون یا میزبان بگیم به خاطر تعارف با تو اینطوری شد میگه به من چه. تو دلت به حال خودت نسوخته تقصیر من میندازی، خواستی رعایت کنی چاقو که… مطالعه ی بیشتر »

nikandisheh
nikandisheh
5 سال قبل
پاسخ به  صادق سلامی

هفته پیش هر سری مهمونی رفتیم و اومدن من طبق رژیم خودم پیش رفتم . بابا اخه شما از هفت دولت ازادین منی که باید برای باشگاه و یک سری وسایل و وقت هزینه کنم و جونمم تو باشگاه دراد دلم به حال خودم میسوزه

3
0
نظر بدهید.x