مزیت فلبوتومی بر فصد خون

مزیت فلبوتومی بر فصد خون

شاید برای شما هم سوال باشد که برتری و مزیت فلبوتومی بر فصد خون چیست و چرا ما فلبوتومی را به بدنسازانی که به شدت در معررض غلظت خون هستند پیشنهاد می کنیم؟

بدنسازان حتی اگر دست به سوء مصرف دارو و استروئید و پپتاید هم نزده باشند به واسطه ی تمرینات سنگین که عمدتا بی هوازی هم هستند در معرض غلظت خون قرار دارند و البته آن دسته از عزیزان که سوء مصرف دارو من جمله استروئیدها داشته باشند نیز بسی بیشتر و شدیدتر به غلظت خون مبتلا می شوند.

برخی از بدنسازان و حتی مربیان متاسفانه بدون توجه و یا بدون اطلاع از تبعات و عوارض آسپرین، برای کاهش غلظت خون به سمت آسپرین می روند و البته کم نبودند بدنسازانی که برای درمان غلظت خون خود دست به مصرف آسپرین زده بودند و کبد خود را از دست داده بودند.

فصد خون به عنوان راه حل بهتری معرفی می شود ولی ما فلبوتومی را پیشنهاد می کنیم. در فصد سنتی خون مقداری خون از رگ فرد گرفته و دور ریخته می شود ولی در فلبوتومی به موازات خون گیری از فرد سرم مناسب هر فرد نیز از رگی دیگر وارد بدن وی می شود.

همین تزریق سرم به موازات فصد خون نقطه ی تمایز فلبوتومی و فصد خون است و شاید برای شما نیز جای سوال باشد که فلسفه ی تزریق سرم چیست؟

در صورتی که این سرم تزریق نشود با عنایت به اینکه خون نسبتا زیادی از بدن فرد گرفته می شود ممکن است و تعادل و بالانس آب و الکترولیت در بدن فرد بر هم بخورد و با تزریق سرم این مشکل برطرف می شود ولی این اصلی ترین مزیت فلبوتومی بر فصد خون نیست.

در فصد خون سیستم هوشمند بدن بلافاصله پس از خونگیری متوجه کاهش محسوس حجم خون شده و برای حفظ حیات به مغز استخوان های بلند دستور ساخت خون را می دهد و خونی که گرفته و دور ریخته شده است در طول تنها چند روز دوباره جایگزین می شود و البته غلظت خون دوباره باز می گردد.

ولی در فلبوتومی جای خالی خونی که از فرد گرفته شده است با سرم مناسب پر می شود و سیستم هوشمند بدن برای حفظ بقا دستور تولید خون را نمی دهد و این اصلی ترین مزیت فلبوتومی بر فصد سنتی خون است.

ما فلبوتومی دوره ای و منظم را نه تنها برای بدنسازان بلکه به همه ی کسانی که در شهرهایی که هوایی آلوده دارند و همچنین به ساکنین شهرهایی که ارتفاع محل زندگی شان از سطح دریا زیاد است پیشنهاد می کنیم.

سیگار و قلیان و آلودگی موجود در هوای شهرهای بزرگ یکی از اصلی ترین دلیل غلظت خون در افراد غیر بدنساز هست و البته بالا بودن ارتفاع محل زندگی از سطح دریا که سبب کاهش تراکم اکسیژن در هوا نیز سبب غلظت خون در افراد می شود.

اینستای ما sadegh.salamy

3.8 11 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

1 دیدگاه
قدیمی ها
تازه ترین ها دارای بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
نکوفرد
نکوفرد
1 سال قبل

گاهی میگم کاش زودتر با شما و علم شما اشنا شده بودم واقعا ممنون به خاطر اینهمه تلاشی که برای فهموندن به مردم نااگاه ایران میکنید ، ممنون که هستید ، آلفا ترین آلفای دنیا😂

1
0
نظر بدهید.x