ریست فکتوری ورزشکاران معتاد

ریست فکتوری ورزشکاران معتاد

شاید عجیب به نظر برسد ولی متاسفانه اعتیاد در بین ورزشکاران و بدنسازان نیز شایع است و یک نمونه ریست فکتوری معتادین بدنساز را نیز ببینید.

همانگونه که پیشتر نیز گفته بودم کسانی که ورزش های سنگین می کنند در بدن خود با ترشح آندورفین که نوعی مواد مخدر طبیعی است رو در رو می شوند و زمانی که ورزش را ترک می کنند جای خالی این مخدر طبیعی در بدن شان همواره احساس می شود و این افراد در قیاس با دیگر افراد در برابر اعتیاد به مواد مخدر مستعدتر و پذیراتر ظاهر می شوند.
اعتیاد خانمان سوز است و زندگی ها را متلاشی می کند و فردی که اعتیاد پیدا کرده است خود را تنها و زندگی خود را نابود شده می بیند.
اعتیاد اعتماد به نفس ادمی را به شدت کاهش می دهد و ورزشکارانی که در دام اعتیاد گرفتار می شوند گاه برای جبران اعتماد به نفس از دست رفته دست به سوء مصرف استروئید نیز می زنند که البته کاری از پیش نمی برد.
کار ما ترک اعتیاد نیست ولی به دلیل اینکه پیشتر نیز گفته بودم و بدنسازان در ایران شدیدا به ما اعتماد داشته و برای حرف ما ارزش بالایی قایل هستند و گفته بودیم در مبحث ترک اعتیاد، حضور و وجود فردی که شخص معتاد ارزش بالایی برای وی قایل است شدیدا به ترک کمک می کنم و به دلیل درخواست های زیادی که از ما می شد وارد حوزه ی کمک به ترک اعتیاد با ورزش نیز شدیم و البته شکر خداوند تجریبات موفق زیادی هم داشتیم.
تخریب بدن در اثر اعتیاد و در اثر سوء مصرف داروهای بدنسازی تدریجی رخ می دهد بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید ترمیم تخریب هایی که در طول سال ها و حتی دهه ها رخ داده است در طول هفته و یا حتی یکی دو ماه ها کامل شود. صبر و شکیبایی و مداومت ضروری است.
در مبحث ترک اعتیاد ورزشکاران علاوه بر ورزش و کار فیزیکی و مکمل و دارو، از ابزارهای روانی نیز باید به درستی استفاده شود وگرنه پروژه ی ترک با موفقیت زیادی همراه نخواهد بود.
خدا را شکر این پروژه ی انسانی هم موفق بود.
نه تنها این فرد گرفتار در دام اعتیاد را به خوبی از شر اعتیاد و مواد مخدر رهاندیم بلکه بر حسب وظیفه ای که بر دوش خود حس می کردیم بدن وی را نیز در دورانی که ترک می کرد ساختیم و این همه بدون دارو و فقط با روش های مجاز بود.
من عادت ندارم از شاگرد در پیچ انیستای خود (sadegh.salamy) و در سایت خود ویترین زده و بازار گرمی بکنم. چرا که اصولا سال هاست از ایران از ورزش ایران خداحافظی کرده ام و صرفا به دلیل درخواست شاگردان قدیم ایرانی راه ارتباط خود با این عزیزان را باز نگه داشته ام.

ریست فکتوری بدنسازان فقط این نیست بدنسازی که در اثر سوء مصرف استروئیدها و پپتایدها دچار مشکلات عدیده شده است را با ورزش از شر عوارضی که دامنش را گرفته اند برهانم. گاه فردی که برای ریست فکتوری مراجعه می کند در اثر سوء مصرف انسولین و گلی بن کلامید و متفورمین در دوران ورزشی به دیابت مبتلا شده و یا در شرف ابتلا می باشد و باید با ورزش دیابت وی را درمان کرده و قند خون وی را به حالت نرمال قبلی باز گردانم!

گاه فردی که برای ریست فکتوری مراجعه می کند در اثر سوء مصرف داروهای تیروئید به مشکل تیروئید گرفتار شده است و باید بدون دارو و تنها با ورزش وی را به حالت طبیعی باز گردانم.

همانگونه که در این اسلایدها می بینید این مراجعه کننده نیز فردی بود که اعتیاد داشت و در طول روز مقدار باور نکردنی تریاک را به طور منظم و به صورت خوراکی مصرف می کرده است و او را باید با ورزش ترک داده و به حالت طبیعی باز می گرداندم.

اگر به خاطر داشته باشید پیشتر در مورد ریسک فکتوری بدنسازان که بر روی خود به نحوی دیگر پیاده کرده بودم نیز در همین سایت صحبت کرده بودم و شاید خالی از لطف نباشد که مطالعه کنید.

4.1 21 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

3 نظرات
قدیمی ها
تازه ترین ها دارای بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
نادر
1 سال قبل

عاشقتم جادوگر بدن

نادر
1 سال قبل

خود عشقی صادق خان
سالها دنبالتون میکنم
عالی هستین عالللللللی
انشالله شاگرد خوبی باشم

پرویز
پرویز
1 سال قبل

بی نظیر در جهانی استاد صادق سلامی کبیر👆🙏🌷💙💙💙💙

3
0
نظر بدهید.x