تزریق های زیر پوستی و کیست های خطرناک چربی

تزریق های زیر پوستی و کیست های خطرناک چربی

تزریق زیر پوستی در پرورش اندام که عمدتا زیر پوست شکم انجام می شود از قدیم الایام مرسوم بوده است و به نظر می رسد که این نوع تزریق از تزریق های عضلانی نیز کم خطرتر باشد ولی بد نیست به مواردی در رابطه با تزریق های زیر پوستی و کیست های خطرناک چربی اشاره کنیم و آنگاه خواهید دید که این نوع تزریق ها ممکن است به مراتب خطرناک تر از آن چیزی باشند که در ظاهر به نظر رسیده و یا ادعا می شود.

از عوارض داروهایی که به صورت زیر پوستی به خود تزریق می کنیم بگذریم که الان صرفا در مورد عوارض تزریق های زیر پوستی دارو صحبت می کنیم. اگر با دقت بیشتری به عکس قهرمانان بدنسازی نگاه کنید خواهید دید این قهرمانان که در دوران کات و مسابقه انبوهی سوما و پپتاید و حتی کلن بوترول و غیره را به صورت زیر پوستی و در زیر پوست شکم خود تزریق می کنند در ناجیه ی شکم خود توده های ریز چربی دارند که در اصطلاح پزشکی کیست نامیده می شود.

زمانی که تب و تاب قهرمانی خوابید این کیست ها به مرور بزرگ تر شده و تولید دردسر می کنند. این کیست ها که در بدن بدنسازان به وفور یافت می شوند عمدتا بدون درد و عاری از خطر هستند ولی ممکن است به مرور بزرگ شده و بر روی ریشه های عصبی بدن فشار وارد کرده و منشا درد شوند که در این صورت با جراحی باید برداشته شود.

داستان به همین ختم نمی شود و در برخی موارد این کیست ها بدخیم شده و به عبارت ساده تر تبدیل به سرطان می شوند و اینجاست که اگر زود تشخیص داده شود با جراحی و شیمی درمانی و پرتودرمانی قابل مهار خواهد بود ولی در صورتی که دیر تشخیص داده شود بعید نیست همین کیست ها که در مرحله ی غیر سرطانی لیپوما نیز نامیده می شوند تبدیل لیپوسارکوما یا سارکوما گشته و حتی به باقی ارگان متاستاز داده و شما را به راحتی راهی دیار باقی کند.

1 1 vote
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
0
نظر بدهید.x