تقویت سیستم ایمنی علیه کرونا

تقویت سیستم ایمنی علیه کرونا

در حال حاضر واکسن و درمانی برای کروناویروس در دسترس نیست و تهمیدات کنترلی دولت ها برای پیشگیری از شیوع نیز به جایی نرسیده است و تنها راه تقویت سیستم ایمنی علیه کرونا خواهد بود. همه این روزها به دنبال دارو و یا مکمل های معجزه گر برای تقویت سیستم ایمنی می گردند ولی موضوع به این سادگی ها هم که تصور می کنید.

اور دز ویتامین سی نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه در صورتی که از مرحله ی کرونا زنده بیرون رفتید بعید نیست با سنگ های کلیه و مثانه درگیر شوید. پس توجه داشته باشید که اور دز ویتامین سی و مصرف افراطی ویتامین سی جوشان منتفی است.

تمرین در شرایط کروناویروس

برای پیشگیری از ابتلا، تمرین در فضای بسته باید تعطیل شود. تمرین فقط در فضای باز یا محیط خصوصی مجاز است. تعطیل کردن تمرین ابدا توصیه نمی شود و تمرین باید نهایتا با سی درصد توان ادامه داشته باشد. وارد کردن فشار بیش از حد به بدن در طول روز به تضعیف سیستم ایمنی کمک کرده و راه را برای جولان دادن هر چه بیشتر کرونا هموارتر می کند.

مکمل های مقابله با کرونا

بر خلاف آنچه که ادعا می شود مکمل های غذایی نظیر گلوتامین و یا دیگر مکمل هایی که بر روی آنها عبارت تقویت سیستم ایمنی درج شده است نیز کمترین کمکی به تقویت سیستم ایمنی شما در مقابله با کرونا نمی کند پس فریب نخورید.

استروئیدها و کرونا ویروس

استروئیدها در دزهای سنگین و همچنین استروئیدهایی که خاصیت آندروژنی بالایی داشته باشند نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی نمی شوند بلکه ممکن است به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم و خصوصا در فرم تزریقی موجب تضعیف سیستم ایمنی شما شود چرا که ورود هر نوع ماده ی خارجی اعم از استریل یا غیر استریل به صورت تزریقی به بدن می تواند شوکی مستقیم بر سیستم ایمنی باشد و اغلب بدنسازان به دلیل آشنا نبودن به اصول رعایت استریلزاسیون در تزریق به همراه دارو انبوهی عوامل بیماری زا را نیز وارد بدن می کنند.

با این وجود استروئیدهای خفیف تر و ملایم تر و برخی پپتایدها در صورتی که به درستی مصرف شوند می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کنند که البته برای اینکه این استروئیدها به سرنوشت الکل و ماسک و ژل ضد عفونی در ایران دچار نشوند از اشاره به نام آنها اکیدا خودداری کرده ام.

تغذیه بر علیه کرونا

اصلی ترین ترفندی که شما بدنسازان و حتی افراد علیه تاثیر کرونا باید به کار ببندید در تغذیه ای است که باید رعایت کنید. دقت داشته باشید در مورد پیشگیری از شیوع صحبت نمی کنم بلکه از بازه ای صحبت می کنم که شما از ابتلا تا رهایی قرار است طی کنید! چرا که با وجود وضعیتی که بهداشت فردی و جمعی در کشور دارد حقیقتا توصیه به جلوگیری از شیوع و توصیه برای پیشگیری از ابتلا از دید من تا حدودی ابلهانه به نظر می رسد.

کرونا و میوه های ترش

میوه های ترش از قبیل گریفروت، پرتقال، لیمو، نارنج، لیموشیرین و … در طول روز به وفور بخورید. عاقلانه تر است پولی که خرید ماسک و الکل و ژل ضد عفونی می کنید را صرف خرید و مصرف میوه های ترش بکنید.

کرونا و فلفل خوری

فلفل و خصوصا فلفل قرمز تازه بخورید. هم فلفل های قرمز دلمه ای و هم فلفل قرمزهای تند و کوچک به تقویت سیستم ایمنی شما کمک خواهد کرد ولی افراط نکنید که با التهاب و ورم معده دست به گریبان می شوید.

کلم بروکلی و کرونا

در بسیاری از منابع به اثرات معجزه آسای کلم بروکلی اشاره شده است. به همان اندازه که برخی از عقلای قوم ما با آتش زدن کتاب طب هاریسون به دنبال روش های درمان در اماله کردن روغن بنفشه و غیره می گردند برخی از علمای قوم ما که از دانش چیزی جز ترجمه ی متون درجه سه ی انگلیسی نمی دانند مدام مردم را توصیه به کلم بروکلی می کنند.

کلم بروکلی چیز بدی نیست ولی تا به این ماده غذایی برسیم خودمان در میان نباتات مملکت خود گیاهانی بومی بسیار متنوعی داریم که می تواند توصیه کرد. می توان به شیرین بیان، کلم های خوراکی، گل کلم و غیره اشاره کنم. در شرایطی که کرونا حاکم شده است از گوشت قرمز فاصله گرفته و به سمت سبزیجات روی بیاورید.

سیر سپر کرونا

تا می توانید سیر بخورید که هم کسی را یارای نزدیک شدن به شما نخواهد بود و به صورت خودکار از کرونا مصون خواهید بود و در روایات داریم کسانی که برای قرنطینه کردن کرونایی ها مراجعه می کنند نیز با شنیدن بوی سیر فراری شده اند. در این گذشته سیر را خاصیت فراوان است و در روایات داریم خود ابن سینا نیز با سیر انبوهی بیماری را درمان می کرده است ولی نمی دانم چرا همه ی پزشکان موی ما کچل، همه ی متخصصین روانشناسی خانواده ی ما مطلقه هستند و در خبرها آمد مقامات بهداشتی شهری که کرونا در آن برای نخستین بار در ایران شایع شده است خود در قرنطینه است و در روایات داریم خود ابن سینا در میان سالی و در اثر ابتلا به قلنج میان تنه از دنیا رفته است!

زنجفیل بخورید ولی برای خریدش شل نکنید!

زنجفیل بخورید ولی بدانید زنحفیل داروی اختصاصی کرونا نیست و در صورتی که قشر کلاهبردار زنجفیل را نیز به سرنوشتی که ماسک و ژل ضد عفونی و الکل بدان دچار شد دچار گردانددند برای خرید زنجفیل شل نکنید! منظورم سر کیسه بود منحرف های بدبخت!

اسفناج بر علیه کرونا

اسفناج بخورید و البته ماست نیز برای تقویم سیستم ایمنی خوب است به شرطی که مملو از پالم نبوده و خود عامل اصلی مرگ زودرس در اثر نارسایی های قلبی و عروقی نشود. من زیاد اهل غذاهای عجیب و غریب ایرانی نیستم و از غذاهای ایرانی فقط به دیگی و کباب کوبیده و آبگوشت و دیزی و این ها علاقه دارم ولی اگر درست به خاطر داشته باشم غذایی در ایران داریم که از اسفناج و ماست تهیه می شود و می تونید اونو بخورید!

ویتامین ای بر علیه کرونا

تا به اینجای کار تمرکز بر روی ویتامین سی بود ولی بدن برای بالا نگه داشتن سیستم ایمنی نیاز به ویتامین ای هم دارد پس مغز بادام و مغز فندق و مغز گردو و در کل آجیل نیز بخورید و اشاره داشته باشم که تنها مغزهای تازه هستند که سرشار از مواد مغذی می باشند.چ

زردچوبه بخورید.

زرد چوبه بخرید و در برنامه ی غذایی روزانه به وفور از این ماده بهره ببرید. توصیه به نخریدن غذا از بیرون در حوزه ی پیشگیری می گنجد و در حوزه ی درمان نیست و بدان نمی پردازیم ولی اشاره کنم که در این دوره ی بحرانی کنونی ارتباطات خود با بیرون را تا می توانید محدود کنید.

مهمانی و دید و بازدید و بغل کردن همدیگر و این صحبت را بگذارید برای بعد از فروکش کردن کرونا! در عمل به خون هم تشنه ایم ولی برای حفظ ظاهر و برای تظاهر هم که شده باید روزی چند نوبت همدیگر را بغل کرده و بادکش گذاری کنیم! نکنید بابا. ملت تظاهرات و تظاهر!

کیوی بخورید.

کیوی بخورید. برای تقویم سیستم ایمنی ویتامین کا نیز مورد نیز است. با عنایت به اینکه چند سالی است کیوی های وطنی نیز تولید و عرضه می شوند این میوه دیگر میوه ی لوکس نیست و می توان آن را به عموم توصیه کرد. توجه داشته باشید کیوی های نارس قابل خوردن نیستند و کیوی های تمام رسیده نیز خاصیت چندانی ندارند و کیوی نیمه رسیده میل کنید.

با مرغ به جنگ کرونا می رویم.

مرغ را جایگزین گوشت قرمز کنید. در این بحران بیشتر مرغ بخورید هر چند در زمینه ی مرغ نیز در کشور نگرانی هایی جدی وجود دارد و چندی قبل در اخبار خواندم که هموطنانی که قابل عرضه ترین رفتارشان در بحران کرونا، تجارت ماسک بوده است از چند روز مانده به کشتار، به مرغ ها تریاک می دهند تا مرغ ها دچار یبوست شده و در حین کشتار سنگین تر باشند!

در شرایط کرونا تخمه بخورید.

تخم آفتابگردان بخورید. این خوردنی سرشار از منیزیوم و فسفر می باشد و البته تخم کدو را صرفا به دلیل گران بودن توصیخ نکردم و تخم هندوانه نیز خوردن اش عملا خودآزاری مزمن است.

روغن هایی که ادعا می شو روغن تخم آفتابگردان هستند خاصیت خود تخمه را ندارند و تخمه را نیز ترجیحا به صورت خام و تازه میل کنید! تخمه های شور شده و بو داده کم خاصیت ترند! من همیشه برایم جای سوال بوده است چگونه می شود قیمت هر کیلو تخم آفتابگردان در ایران بیش از سه الی شش برابر قیمت یک لیتر روغنی است که ادعا می شود روغن آفتابگردان است؟ آیا دانه های تخم آفتابگردان در شرایطی که تحت فشار باشند از ترس بیش از وزن خود روغن ترشح می کنند؟!

در روز و شب هایی که کرونا در جهان حکومت می کند فیلم های امیدوار کننده دانلود کرده دیده و تخمه بشکونید.

مایعات و کرونا

سیستم کرونا سیستم تنفسی را درگیر می کند. حال که از پیشگیری مایوس شدیم بد نیست بر روی تقویت سیستم ایمنی و بر روی بالا بردن شانس بقا در صورت ابتلا تمرکز کنیم. سیستم تنفسی شما برای اینکه کارکرد بهتری داشته باشد نیاز دارد شما در طول روز به میزان کافی آب نوشیده باشید. آب بهترین مایعی است که می توانید بخورید ولی نوشیدنی دیگر نیز بد نیستند!

سیگار و قلیان قدغن

گفتیم که با وضعیتی که بهداشت فردی و جمعی و مدیریت بحران در ایران دارد امید زیادی به کنترل کرونا نمی توان داشت هر چند در خود چین نیز موفقیت چندانی در کنترل بیماری حاصل نشده است. پس بیشتر از پیشگیری به گذر از بیماری بیاندیشید.

قلیان خود از اصلی ترین عوامل سرایت می باشد و از این مهم که بگذریم باید به عرض برسانم استعمال قلیان و سیگار و هر نوع دخانیات دیگر به شدت سیستم ایمنی شما را تضعیف می کند.

ضمن اینکه بیماری کرونا قرار است سیستم تنفسی شما را درگیر کند و مصرف دخانیات خود از اصلی ترین عوامل تخریب ریه های شماست. در صورتی که قصد دارید خود و نزدیکان تان از کرونا به سلامت عبور کنند دخانیات استعمال نکنید.

کرونا و تقویت روحیه

ببینید نه زندگی آنقدرها زیباست که برای از دست رفتنش غمگین شوید و نه مرگ چندان که به نظر می رسد هولناک است و تضمینی نیز نیست که دنیای پس از مرگ زیباتر از این دنیا نباشد و پس از مرگ به حال کسانی که نمرده اند افسوس نخوریم ولی با این وجود بدانید و آگاه باشید که روح و روان تاثیر غیر قابل باوری بر جسم شما دارید.

تسلیم نشوید و ابدا استرسی نیز به خود راه ندهید که استرس و اضطراب سیستم ایمنی شما را به شدت تضعیف و شما را در برابر بیماری بسیار آسیب پذیرتر خواهد کرد. شاید دلیل اینکه کودکان در اثر کرونا نمی میرند همین باشد که تحت تاثیر استرس های کرونایی شدید که رسانه ها می دهند قرار نداشته و به این مساله فکر هم نمی کنند!

قوی باشید و صحنه ی قوت قلب دادن وزیر خارجه ی کشورمان به چینی ها را نیز ابدا نبینید که در روایات داریم بسی ترسناک تر از فیلم اره می باشد.

از سایت دکتر علی پاکدل بازدید کنید.

4 6 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

3 نظرات
قدیمی ها
تازه ترین ها دارای بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
محمد
محمد
4 سال قبل

سلام استاد سلامی، من قبلا مطالب شما رو در فرومی ک داشتید دنبال میکردم، ی عضو کوچیک پاورلیفتینگ هستم، ی کانال تلگرام تو شهرمون داریم و اطلاع رسانی میکنیم، اگه اجازه بدید مطالبی ک تو سایتتون هست رو با ذکر منبع تو کانال بزارم ممنون میشم

صادق نوری
صادق نوری
4 سال قبل

سلام استاد سلامی

مواردی که گفتید رو خدا کنه احتکار نکنند.یه سری هستند دنبال فرصت هستند که ملت رو تیغ بزنند

3
0
نظر بدهید.x