رژیم های لاغری و سنگ کسیه صفرا

رژیم های لاغری و سنگ کسیه صفرا

رژیم های لاغری و سنگ کسیه صفرا ظاهرا نباید ارتباطی باهم داشته باشند ولی بد نیست بدانید دارند. اگر رژیم های طولانی مدت کم چربی گرفته اید یقین بدانید خطر سنگ صفرا از رگ گردن به شما نزدیک تر است پس چکاپ های دوره ای پایش سلامت برای شما الزامی است!

‎اگر در طول دوران ورزشی خود از انسولین سوئ استفاده کرده اید یا در مصرف قند افراط کرده و یا حتی حجم بالایی از مواد غذایی در دوران حجم مصرف کرده اید احتمال اینکه مبتلا به دیابت شده و یا در شرف ابتلا باشید بالاست!

‎بد نیست بدانید دیابت بیماری هولناکی است که خیلی ها مبتلا هستند و خبر ندارند! این بیماری بسیار بی سر و صدا کلیه ها و بیمایی و اعصاب محیطی و حتی مرکزی را از بین می برد و شما زمانی خواهید فهمید که خیلی دیر شده است!

‎اگر در طول دوران ورزشی خود از هورمون ها سوئ استفاده داشته اید قطعا بالانس هورمونی شما بهم ریخته است و البته ناتوانی جنسی و بی میلی جنسی و اختلال در ارکشن و کاهش سایز آلت و بر هم خوردن تعادل روانی و از دست رفتن اعتماد به نفس از ابتدایی ترین تبعات بر هم خوردن بالانس هورمونی خواهد بود!

‎این اختلالات در صورتی که به موقع شناسایی و درمان نشوند ممکن است به هیچ درمانی پاسخ ندهند و در شما ماندگار شوند!

‎اگر سوما و لووتیروکسین مصرف کرده اید تردید نداشته باشید تیرویید شما دچار اختلال شده است و اختلال تیرویید منشا کلکسیونی از بیماری هاست که البته در اغلب موارد دلیل اصلی بروز این بیماری ها که همانا اختلال در کارکرد تیرویید می باشد کشف نمی شود و پزشکان در صدد درمان بیماری های ثانویه بر می آیند و درمان ها غالبا ناموفق اند!

‎اگر در طول دوران ورزشی از استرویید های حاوی گروه متیل همانند داروهای خوراکی استفاده کرده اید قطعا کبد شما دچار تنش شده است و بد نیست بدانید فقط با اتکا به سنجش آنزیم های کبدی نمی توان در مورد سلامت کبد مطمین شد!

‎ممکن است آنزیم های کبدی در رنج نرمال باشند ولی کبد دچار بیماری باشد که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود کار به سیروز کبدی و نارسایی کبد خواهد کشید!

‎بد نیست بدانید استروییدها تاثیر مخربی بر پروستات دارند و سرطان پروستات جزو معدود سرطان هایی است که با درد همراه نیست و فرد مبتلا زمانی متوجه بیماری خود می شود که سرطان متاستاز داده و سایر ارگان ها را درگیر کرده است و البته کار زیادی برای فرد نمی توان کرد!

‎شاید باور نکنید ولی پپتایدها بی عارضه نیستند! اگر جی اچ ار پی مصرف کرده اید خطر تومور هیپوفیز به شدت شما را تهدید می کند!

چکاپ های دوره ای پایش سلامت را جدی بگیرید! دویست برابر هزینه هایی که امروز برای پایش سلامت نمی پردازید را چند سال بعد صرف درمان بیماری خواهید کرد!

از این مقدمه ی طولانی که بگذریم باید عرض کنم کیسه صفرا با کسی شوخی ندارد! شما که شش ماه در رژیم های عاری از چربی بودی و یک ماه آخر هم مصرف آب را شدیدا محدود و در هفته ی آخر هم به کل مصرف آب را قطع کرده بودی یک سونوگرافی از کیسه صفرا بگیر قطعا سورپرایز خواهی شد!

ببینید وظیفه ی صفرا کمک به هضم چربی هاست! وقتی چربی نمی خورید صفرایی هم ترشح نمی شود و وقتی صفرا در کیسه صفرا راکد می ماند نمک های موجود در مایع صفرا به مرور ته نشین شده و تولید سنگ های صفرا می کند!

سنگ صفرا ابدا درد ندارد و شما زمانی متوجه مشکل می شوید که یکی از این سنگ ها حرکت کرده و از راه مجرای صفراوی که بسیار هم باریک است قصد خروج کند!

این سنگ راه صفرا را می بندد و شما با درد هولناک راهی اتاق عمل می شوید! البته در برخی موارد کیسه صفرا به دلیل انباشته شدن سنگ دچار التهاب می شود و در این حالت هم درد شدید حس کرده و راهی اتاق عمل می شوید!

سنگ های صفرا بر خلاف سنگ های کلیه قابل دفع نیستند و کل صفرا باید از بدن خارج شود که تبعات خود را خواهد داشت!

عوارض رفتارهای پر خطر در بدنسازی اولا فقط در کمین کسانی که سوء مصرف دارو دارند نیست و در صورتی که بیگدار به آب زده و موارد احتیاط را رعایت نکنید دامن شمایی که دارو مصرف نمی کنید را نیز خواهد گرفت!

در ثانی تبعات رفتارهای نسنجیده در بدنسازی تنها به بزرگ شدن کبد و کوچک شدن بیضه ها ختم نمی شود!

تا دلتان بخواهد بدنساز رژیم گرفته داریم که صرفا به دلیل رژیم هایی که کمترین اطلاعی از تبعاتشان هم ندارید به سنگ صفرا دچار هستند و خود نمی دانند!

پس از انتشار این دست پست ها به دایرکت مراجعه کرده یا کامنت می گذارید که راهکار چیست؟جونم براتون بگه اینستا محل گرفتن راهکار نیست در ثانی علاج واقعه قبل از وقوع باید کنید!

شمایی که سر خود یا به دستور استاد!!! شش ماه رژیم عاری از چربی می گیری و به این درجه از اراده هم می بالی! این یکی از صدها اتفاق هولناکی است که ندانسته به جان می خری!

اینستاگرام ما sadegh.salamy

سنگ_صفرا #بدنسازی #گالستون #فیزیک #باشکاه #فیتنس #لاغری #رژیم

2.3 3 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
0
نظر بدهید.x