عباس نجاتی، وزنه بردار

عباس نجاتی، وزنه بردار

مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۱۹۹۲در چین در حال برگزاری بود و رقابت بین عباس نجاتی، وزنه بردار ایرانی و یک وزنه برداری عراقی و وزنه برداری از کره ی جنوبی گرم بود. شعله های آتش جنگ بین ایران و عراق تازه خاموش شده بود و آتش زیر خاکستر هنوز گرم بود و هنوز عراق، کشور دوست و برادر ما نبود و درست به همین دلیل نیز ایستادن بر روی سکوی اولی و یا دست کم سکویی بالاتر از سکویی که حریف عراقی بر آن می ایستد برای ما، برای وزنه بردار ما و صد البته برای مربیان ایرانی اهمیت پر رنگ تری داشت.

در این شرایط سوای این فشار جسمی بر روی وزنه بردار افزایش می یابد فشار روحی و روانی مخربی نیز بر وی آوار می شود و همین نیز شد. در حرکت یک ضرب عباس نجاتی وزنه ی انتخاب شده یعنی ۱۵۲.۵ کیلوگرم را برای بالای سر برد ولی در مهار وزنه تعادل خود را از دست داد.

عباس نجاتی، وزنه بردار
عباس نجاتی، وزنه بردار

تعادل عباس نجاتی در زیر وزنه از دست رفت و در ابتدای پای وی پیچ خورد و سپس کتف وی از جا در رفت و در انتها نیز هالتر بر کمر وی سقوط کرد و او بر روی تخته ی وزنه برداری نقش زمین شد.

همراهان تیم ایران او را بر روی یک لنگه ی در گذاشته و او را به بیمارستان بردند و این در حالی است که مصدوم مشکوک به ضایعات نخاعی را ابدا نباید تکان داد. او قطع نخاع شد و درمان ها برای کسی که نخاع وی قطع شده است نیز موثر واقع نمی افتاد و نمی افتد و او از آن دوران به بعد ویلچر نشین شد.

عباس نجاتی
عباس نجاتی

عباس نجاتی یک طلای جوانان آسیا و دو برنز بزرگسالان آسیا را داشت و برای همیشه از دنیای وزنه برداری به کنار رفت. امروزه همه ی شما سلبریتی های اینترنتی و هنرپیشه هایی که با دیدن دم کارگردان ها و تهیه کننده و با گذر از اتاق خواب اینان سلبریدی شده اند را به خوبی شناخته و پیگیر حواشی شان هستید ولی دیگر کسی حتی اسم عباس نجاتی را نیز به خاطر نمی آورد و این رسم اش نیست!

3.7 7 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

1 دیدگاه
قدیمی ها
تازه ترین ها دارای بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
ارسلان
ارسلان
1 سال قبل

عباس نجاتی از زمان نوجوانی خیلی با عبرت بود ود خانواده ای ورزش کار بزرگ شد وای کاش دولت و مردم هر ساله مراسمی می گذاشتن واز این مرد عزیز یاد می کردن و حق بزرگی بر گردن تمام مردم ایران وبخصوص مردم مرودشت دارد چون همیشه و همه جا می گفت من ایرانی و فرزند خاک پاک مرودشت هستم

1
0
نظر بدهید.x