فجایعی که به اسم سایکل و pct رقم می زنید

فجایعی که به اسم سایکل و pct رقم می زنید

مربیان بدنساز ابدا قرار نیست در جایگاه پزشک ظاهر شده و بیماری ها را تشخیص داده و بیماران را درمان کنند ولی وقتی در نقش پزشک وارد صحنه شده و کرور کرور استروئید و دارو و دوره به بدنسازان تجویز و نسخه کرده و به خیال خودشان با آنتی استروژن ها و کبدشورها و PCT و غیره نیز عوارض جانبی داروهایی که نسخه کرده اند را به قول خود می شورند فجایعی رقم می زنند که یک نمونه از این فجایع را در اسلاید قبلی دیدید و البته فجایعی به مراتب دهشتناک تر از این نیز رقم خورده است که پرداختن به این مصایب اجالتا خارج از بحث ماست.

هورمون آزاد کننده گنادوتروپین ها موسوم به GnRH به طور طبیعی در بدن از نورون‌ های هیپوتالاموس در مغز ترشح می‌شود. این هورمون باعث آزاد شدن هورمون محرکه فولیکولی (FSH) و هورمون لوتئینه کننده (LH) از هیپوفیز می‌شود که این هورمون ‌ها نیز با تأثیر بر سلول ‌های بیضه موجب تولید و ترشح تستوسترون می شوند. آنزیمی موسوم به ۵ آلفا ردوکتاز باعث تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) که متابولیت فعال تری است می‌شود و بدین ترتیب تستوسترون در بدن منشا اثر می گردد.

تستوسترون وظایف بسیار مهمی در بدن مردان بر عهده دارد که توانایی های جنسی و باروری و تولید مثل و رفتارهای زناشویی و غیره تنها بخشی از این وظایف هستند. عضله سازی و افزایش سنتز پروتئین در عضلات و افزایش قدرت بدنی و افزایش جنگندگی و موارد مشابه که متاسفانه در برخی موارد و در برخی دوران زندگی برای بدنسازان و ورزشکارانی که به عضلات و مقام بیشتر از سلامتی خود اهمیت می دهند مهم تر از وظایفی است که پیشتر بدان اشاره کردیم.

تحقیقات نشان داده است کاهش سطح تستوسترون در بدن مردان به شدت سبب افسردگی های روانی شده و اعتماد به نفس فرد را به شدت کاهش داده و البته زمینه را برای بروز بیماری هایی همانند آلزایمر نیز فراهم می کند.  در این مقاله قصد تکرار مکررات و قصد پرداختن به تبعات افت سطح سرمی تستوسترون در بدن را نداریم بلکه قصد داریم به شما بدنسازان و مربیان نشان و هشدار دهیم علیرغم اینکه همگان اطمینان صد در صد دارید که علمی ترین دوره ها را چیده و عوارض داروهای نسخه شده در دوره ها را با PCT و آنتی استروژن و به قول خودتان کبدشورها و غیره می شورید فجایعی که رقم می زنید دهشتناک اند!

همانگونه که می بینید FSH و LH موجود در خون این بدنساز به طرز اسف باری پایین است و این گفته با توجه به مقدمه ی کوتاهی که برایتان نگاشتم بدین معنی است که هیپوفیز وی دستورات لازم و کافی مبنی بر تولید و ترشح تستوسترون در بیضه ها را به این ارگان ها نمی دهد. شاید برخی از مربیانِ علمی تر و فنی تر سریعا این معادله ی تک مجهولی را حل کرده و پاسخ دهند: «داداش این که کاری نداره سه تا دونه HCG 5000 واسش بنویس و یه مشت کلومیفن هم بذار کف دستش، استعمال کنه درست می شه!» خدمت این دسته از دوستان علمی و فنی عرض کنم که ایشان پیشتر زیر نظر علمی تر و فنی تر از شماها چنین فرمولهای فوق سری که از اسرار بدنسازی بوده و جز در موارد محدود رو نمی کنید را اجرا کرده است ولی دریغ از دو زار جواب! بیضه ها زمانی که مدت های مدید با استروئیدهایی که به اسم سایکل برای شاگرد نسخه می کنید بمباران شد حتی اگر به خیال خودتان با PCT های بسیار علمی، عوارض داروهایی که در طول دوره های حجم و کات به شاگرد عرضه کرده اید را بشورید نیز کم کار شده و به مرور تغییر کاربری داده و دیگر به محرک های طبیعی رها شده از هیپوفیز و تزریق شده به دستور شما علما هم کمترین پاسخی نمی دهد.

پرولاکتین هورمونی زنانه است که در بدن مردان نیز به مقدار اندکی وجود دارد. این هورمون بیش از سیصد عملکرد مختلف در مهره داران دارد که شاید مهم ترین و اساسی ترین تاثیر آن تولید و ترشح شیر در زنان باشد و البته این هورمون در بدن مردان و زنان در تنظیم و بالانس کردن متابولیسم، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و تنظیم فعالیت های پانکراس نیز نقش دارد. این فرد از نقطه نظر پزشکی از بالا بودن پرولاکتین رنج نمی برد و پرولاکتین خون وی از نظر پزشکی در رنج نرمال قرار دارد ولی زمانی که پاسخ آزمایش وی را با در نظر گرفتن این مهم که وی بدنساز مسابقه ای است بررسی می کنیم باید به این مهم توجه داشته باشیم که این میزان از بالا بودن پرولاکتین در خون وی حتی اگر در رنج نرمال باشد نیز برای وی برازنده نیست! افزایش پرولاکتین با مهار ترشح GnRH موجب مهار ترشح گونادوتروپین ‌ها یعنی FSH و LH  می‌شود و نتیجه نیز در مردان به صورت کاهش محسوس تولید و ترشح تستوسترون دیده می شود و البته بسیاری از بدنسازان آویزان و شل شدن نوک سینه ها در طول دوره ها و حتی ترشح مایعی شبیه به شیر از نوک سینه های خود را مستقیما مدیون بالا بودن همین هورمون اند و ناگفته پیداست بر خلاف چیزی که به اسم اسرار بدنسازی در نزد خود محفوظ دارید بستن فرد به آنتی استروژن بیفایده است!

گالاکتوره
گالاکتوره

در اسلاید قبل یک نمونه ی واقعی از فردی که در اثر بالا رفتن پرولاکتین در بدن با شل شدن نوک سینه و تولید و ترشح شیر در نوک سینه ها که در پزشکی از آن به نام گالاکتوره یاد می شود دست به گریبان شده است را می بینید و بد نیست بدانید مربی برای رفع این مشکل وی دست به نسخه شده و برای وی انبوهی آنتی استروژن و لتروفم نیز تجویز کرده است. ببینید بسیاری از استروئیدهایی که شما آنها را به عنوان استروئیدهای سالم و بی عارضه و یا کم عارضه می شناسید ممکن است عوارض معمول هورمون های خشن تر همانند ترنبولون و تستوسترون و ماسترون و غیره را نداشته باشند ولی با بالا بردن بسیار شدید سطح سرمی پرولاکتین در بدن فرد از یک سو فاجعه ای که در اسلاید قبل دیدید را رقم می زنند و از سوی دیگر سبب انبوهی تبعات منفی می گردند که ضعف جنسی و از دست رفتن تمایل به جنس مخالف و حتی گرایش به جنس موافق و انحرافات اخلاقی از ابتدایی ترین و قابل تحمل ترین این تبعات است! به دلیل اینکه ابدا قصد آموزش دوپینگ نداشتیم و نداریم از ذکر نام استروئیدهایی که سبب بالا رفتن پرولاکتین در بدن می شوند و در منابع پزشکی و فارماکولوژی نیز اشاره ای به عوارض این داروها نشده است قویا معذوریم!

قرار نیست تکرار مکررات کنیم و به همین دلیل نیز نیازی به بیان وظایف تستوسترون در بدن مردان و تبعات افت سطح ترشح آن نمی بینم ولی فقط به سطح سرمی تستوسترون خون این بدنساز مسابقه ای که مقام بین المللی نیز دارد نگاه کنید. اسف بار را رد کرده است. بدن این بدنساز عملا در حد و اندازه ی یک دختر بچه ی در آستانه ی بلوغ نیز تستوسترون ترشح نمی کند و این به معنی ناتوانی مطلق جنسی و افسردگی های شدید روحی، کاهش شدید اعتماد به نفس و صد البته توقف مطلق رشد عضلانی علیرغم تزریق حیوانی ترین استروئیدها و علیرغم رفتن هولناک ترین دوره و علیرغم تزریق مگاترین دزها و انبوهی عوارض دیگر خواهد بود. ورود مربیان به حوزه ی پزشکی فاجعه های دهشتناکی به بار آورده است پس تصور نکنید به استناد اینکه مربی محسوب می شوید می توانید با نسخه کردن سه عدد  HCG 5000 و ریختن یک مشت کلومیفن کف دست وی، او را درمان کنید و پیشتر گفتم این قربانی که حقیقتا نامی بهتر از قربانی برای وی نمی یابم پیشتر با طناب پوسیده ی مربیانی که بسی علمی تر و فنی تر از شماها بوده اند در چاه دوره و PCT رفته است ولی وقتی بیضه تغییر کاربری داد دیگر کاری از اسراری که نزد خود محفوظ نگه می دارید و در HCG و کلومیفن خلاصه می شود نیز بر نمی آید.

این بدنساز، مقام دار و قهرمان بوده در عنفوان جوانی است و قرار است در میانسالی و پیری از زندگی لذت های وافرتر ببرد ولی بد نیست بدانید با این سطح از ترشح تستوسترون که در بدن دارد و یقینا با ورود به میان سالی افت محسوس تری را نیز تجربه خواهد کرد نه تنها لذتی از زندگی نخواهد برد بلکه در کنار ناتوانی مطلق جنسی انبوهی از عوارض را نیز درک خواهد کرد که ادامه ی حیات را عملا برای وی جهنم خواهد کرد.  لازم به ذکر است که این بدنساز در حال حاضر در کورس رقابت ها هست ولی در عین ناباوری با استوپ عضلانی آزار دهنده که تقریبا همه ی شما بدنسازان این مقوله را به خوبی درک کرده اید درگیر بوده و به دنبال علت موضوع در جای اشتباه می گشته است. به تجربه ثابت شده است پزشکانی که به امورات عمدتا زیر زمینیِ رایج در بدنسازی نظیر مصرف استروئید و سایکل و PCT و غیره آشنایی ندارند در اغلب موارد نمی توانند کمک زیادی به بدنسازانی که چنین ناکار شده اند بکنند. حال شاید دلیل از رده خارج شدن زود هنگام و حتی مرگ و میر پیش از موعد بدنسازان را بهتر درک کنید و این در حالی است که تنها بخش بسیار کوچکی از فجایعی که به اسم سایکل و دوره و PCT و غیره در بدنسازی رقم زده می شود را تشریح کردم.

در ادامه به سطح سرمی DHEA این فرد نیز نیم نگاهی بیندازید. پرداختن به ماهیت و وظایف این هورمون در حوصله ی بحث نیست ولی همینقدر بدانید که دخالت مستقیم در عضله سازی دارد. «د هیدرو اپی آندروسترون» همچنین به عنوان هورمون ضد سالخوردگی نیز شناخته می شود چون کمبود این هورمون که به طور طبیعی در سن بالا رخ می دهد افراد را شدیدا مستعد ابتلا به سرطان پستان، پروستات و مثانه، تصلب شرایین، فشار خون بالا، بیماری های خود ایمنی نظیر دیابت، لوپوس منتشر، روماتیسم مفصلی، پوکی استخوان، کلسترول بالا، چاقی، اختلالات حافظه، خستگی مزمن و سایر تظاهرات سالخوردگی می کند و البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید حتی اگر در جوانی و میانسالی به دلیل تن در دادن به رفتارهای پر خطر دارویی و غیره در بدنسازی سطح سرمی این هورمون را در بدن خود کاهش دهید تبعات یاد شده ی ناشی از افت سطح سرمی این هورمون در خون حتی در جوانی و میان سالی نیز شما را در بر خواهد گرفت.

INSTA: sadegh.salamy

3.3 4 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

1 دیدگاه
قدیمی ها
تازه ترین ها دارای بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
.power?_sftnudenuft
.power?_sftnudenuft
3 سال قبل

بسیار عالی بود جناب آقای سلامی

1
0
نظر بدهید.x