پارگی لابروم و درد شانه

پارگی لابروم و درد شانه

پارگی لابروم و درد سرشانه در بدنسازی تقریبا شتری است که اگر تا به امروز درب خانه ی شما نخوابیده است مال اینه که دست تنهاست و سرش هم شلوغ است و خلاصه اینکه نگران نباشید نوبت شما هم میشه!

‎دو دلیل اصلی دارد، کشیدگی و پاره شدن تاندون و پارگی لابروم که اول به دومی می پردازم!

‎لابروم بافت غضروفی نه چندان محکمی است که در دیگر مفاصل هم یافت می شود ولی در مفصل شانه بیشتر است!

‎کار این لایه ی غضروفی که در لبه های بخش فرو رفته ی مفصل شانه ضخیم تر است گود تر کردن مفصل شانه جهت ایجاد بستر مناسب تر برای استخوان بازوست تا در این مفصل در عین حال که مانور حرکتی بالایی دارد محکم و پایدار هم باشد!

‎ببینید در مطالبی که برایتان می نویسم حدالمقدور از اصطلاحات و اسامی پزشکی و لاتین استفاده نمی کند تا مطلب برایتان بغرنج و ثقیل نشود!

‎نیازی نمی بینم برای اینکه شما را به این باور برسانم که من خیلی بارم هست اصطلاحات لاتین و پزشکی به کار ببرم! گرفتید که چی گفتم؟

‎بهر حال، این بافت غضروفی گاه به هر دلیلی داره می شود! پارگی با درد شدید و صدای قابل شنیدن همراه است که البته اگر صدای محیط بلند باشد صدا را نخواهید شنید!

‎پارگی لابروم در نخستین روزهایی که رخ می دهد سبب بروز التهاب در محل می شود که این التهاب در تاندون ها هم نفوذ می کند!

‎درست به همین دلیل در اغلب موارد منشا درد، التهاب تاندون تشخیص داده شده درمان ها بر این تشخیص غلط استوار می شود که البته درمان به جایی نمی رسد!

‎معمولا استراحت و داروهای ضد درد و ضد التهاب تجویز می شود و در صورتی که پارگی شدید نباشد مفصل شانه در عرض ۴ تا ۶ هفته نسبتا بهبود می یابد!

‎قبول دارم درد در نخستین روزها و هفته های پارکی بسیار شدید است ولی چاره ای جز تحمل نیست!

‎در صورتی که بهبودی حاصل نشد MRI و در نهایت جراحی تجویز می شود!

‎خلاصه اینکه گرم کردن قبل از تمرین را جدی بگیرید! نرم کردن و آماده کردن مفاصل شانه برای پذیرش فشار، قبل از تمرین تا به امروز جایی ندیدم در موردش صحبت شود را جدی بکیرید!

‎شانه شاید حساس ترین مفصل بدن ما باشد! بسیار حساس و آسیب پذیر هست! کمترین فشار نابجا و ناگهانی بدون گرم و آماده کردن وارد کنید آسیب می بیند!

‎در بخش های بعدی در مورد تاندونیت های تاندون های مفصل آکرومیون و در مورد پارگی تاندون ها و در مورد دیگر علت های درد شانه هم صحبت خواهم کرد!

اینستای من: sadegh.salamy

لابروم #لبروم #شانه #بدنسازی #دردشانه #مصدومیت #جراحی_شانه

مشاوره با من فقط در اینستا sadegh.salamy

3.7 3 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
0
نظر بدهید.x