پپتاید و تومورهای مغز

عامل اصلی بسیاری از تومورهای مغزی پپتایدی موسوم به ghrp6 است.

ادعا شده است که پپتایدها کاملا بی ضرر هستند و ظاهرا ارتباطی بین پپتاید و تومورهای مغزی نیز نباید وجود داشته باشد ولی این بحث را دنبال کنید خواهید دید یکی از اصلی ترین دلایل بروز تومورهای مغزی در بدنسازان همین پپتایدهایی است که آنها را بی ضرر می دانید.

در این مبحث قصد اشاره به دو مهم را دارم: اول اینکه علم پزشکی اشراف چندانی بر ماهیت بسیاری از رفتارهای پر خطر رایج در بدنسازی که مرتکب می شود ندارد و اگر دچار عارضه شدید که می شوید سیستم درمان و بهداشت در تشخیص دلایل بروز فاجعه عملا راه به خطا برده و چه بسا به جای کمک به شما وضعیت شما را وخیم تر هم خواهد کرد!

دوم اینکه بر خلاف باورهایتان که به خوبی و با مهارت هم در بین بدنسازان جا انداخته اند پپتایدها نه تنها بی عارضه نیستند که عوارضی به مراتب وخیم تر از استروئیدها دارند!

ghrp6 قطعا معرف حضور همه ی شما هست! پپتایدی که به وفور در بدنسازی سوء مصرف دارد و بر بخش قدامی هیپوفیز اثر کرده سبب افزایش هولناک ترشح سوما می شود و شما از این مساله لذت هم می برید!

ولی چیزی که نمی دانید این است این پپتاید دستور تشدید شدید فعالیت کل هیپوفیز قدامی را صادر می کند و تشدید فعالیت بخش قدامی هیپوفیز عملا به معنی افزایش حجم خواهد بود!

خوشبختانه این افزایش حجم در صورتی که اصرار بر مصرف نگرفته و پپتاید را پس از یک دوره قطع کنید قابل برگشت است!

ولی از آنجایی که اثرات خیره کننده شما را وسوسه می کند به مصرف ادامه می دهید هیپوفیز بزرگ و بزرگ تر می شود تا جایی که دچار سرطان مغز شوید کما اینکه خیلی ها شدند و البته از بین این افراد تنها برخی از دوستان صداقت داشته و این مهم را رسانه ای کرده و هشدار داده اند!

مساله ی بعدی اینکه سوما تنها هورمونی نیست که بخش قدامی هیپوفیز ترشح می کند و این آغاز بدبختی کسانی است که ghrp6 مصرف می کنند!

tsh هم از این بخش ترشح می شود و وقتی جی اچ ار پی سیکس و هر پپتاید دیگری که سبب تحریک هیپوفیز می شود مصرف می کنید سطح سرمی تی اس اچ هم بالا می رود و این عملا به معنی اختلال در کارکرد تیرویید خواهد بود کم اینکه خیلی از بدنسازانی که از دارو استفاده می کنند با این بیماری ها درگیر هستند!

جالب اینجاست اگر شما در اثر مصرف پپتاید به اختلال تیرویید دچار شده به پزشک رجوع کنید چون پزشک هیچ اطلاعی از ماهیت و عملکرد پپتایدی که زده اید ندارد عملا دنبال درمان نشانه های پپتاید خواهد رفت و چون عامل اصلی بروز اختلال در تیرویید را تشخیص نداده است در دمان راه به جایی نخواهد برد!

از سوی دیگر اگر در این اثنا به هر دلیل به بزرگی هیپوفیز پی برده ام آر آی کنند بلافاصله تشخیص تومور مغزی داده و دستور بستری شدن شما را خواهند داد این در حالی است که این افزایش سایز هیپوفیز تحت تاثیر همان پپتایدهایی است زده اید و در مراحل ابتدایی قابل برگشت است و چون پزشکان هیچگونه تجربه و اطلاعاتی در مورد پپتایدهایی که در بدنسازی سوء مصرف می کنید ندارند در نتیجه تشخیص درستی از بیماری و منشا بیماری شما نخواهند داشت و در آدرس اشتباه دنبال دلیل بیماری و دنبال درمان خواهند گشت!

تصور کنید برای افزایش سوما، پپتاید می زنید به شما اطلاع می دهند تومور مغزی دارید! تصور کردنش هم دشوار است که به چه روزی می افتید!

اینستاگرام ما sadegh.salamy

3.7 3 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
0
نظر بدهید.x