آدیپوتید، چربی سوزی بدون عارضه

آدیپوتید، چربی سوزی بدون عارضه

در این مقاله در مورد آدیپوتید، چربی سوزی بدون عارضه که این روزها امید بشر گرفتار در چاقی عصر کم تحرکی برای رسیدن به بدنی فیتنس و کات را پر فروغ تر کرده است صحبت می کنیم.

برخي از انسان ها فيت متولد مي شوند و در مورد اين دسته از افراد که ژنتيک برتر دارند و براي فيت شدن حتي نياز به ورزش هاي چندان نيز ندارند اصلا بحثي نيست ولي برخي ديگر از افراد بسيار بسيار عادي و معمولي متولد مي شوند و به مرور زمان و در اثر خور و خواب دچار انباشت شديد چربي در بدن و دچار تبعات منفي آن از جمله چاقي و بر هم خوردن بالانس و تعادل و زيبايي بدن مي شوند و اين دسته از افراد نيز باز خوش شانس تر از دسته ي سوم هستند و اين دسته افرادي هستند که به واسطه وراژت چاق متولد شده و به مرور زمان نيز چاق تر و چاق تر مي شوند و اين دسته از افراد دقيقا همان هايي هستند که باور دارند حتي اگر آب نيز بخورند چاق خواهند شد.

زماني که بشر غذاي کافي براي افراط در خوردن نداشت و از سوي ديگر براي گذران زندگي و براي برآورده کردن نيازهاي روزانه ي خود نياز به فعاليت هاي بدني مداوم داشت معضل چاقي به اين شکل و شمايل که زندگي هاي ماشيني امروزه براي بشريت به ارمغان آورده است وجود نداشت و عموم مردم سر وزن بودند ولي از زماني که براي گذران زندگي نياز به فعاليت کمتر و کمتر شد و از سوي ديگر وضعيت رفاهي به گونه اي شد که بشر ديگر براي زنده ماند و تامين نياز تغذيه نکرد و گاهي براي لذت بردن و براي تفريح و از سر عادت غذا خورد چاقي نيز به بدترين شکل ممکن رخ نمود.

براي رسيدن به سر وزن و براي کاستن از وزن زايد و براي زدودن چربي هاي زايد بايد تمرينات روزانه ي مداوم انجام داده و از سوي ديگر بايد رژيم هاي غذايي کم کالري را رعايت کرد و اين ساده ترين راهکار و اصلي ترين راهکار براي کاستن از وزن زايد است و صد البته يک عده از فضلا براي اينکه بروز دهند که از مباحثي همانند کالري ها نيز سر در مي آورند موضوع را چنين بيان مي کنند که براي کاستن از وزن زايد بايد ميزان کالري ورودي بدن از ميزان کالري مصرفي کمتر باشد. جل الخالق!

براي کاستن از وزن زايد و براي زدودن چربي هاي زايد بايد تمرين و ورزش کرد ولي ورزش کردن خصوصا تداوم در ورزش به اين سادگي ها که گفته مي شود نيز نيست. اولا بايد زمان کافي در اختيار داشته باشيد چيزي که اين روزها شديدا کم شده است. از سوي ديگر هزينه هاي لازم براي تمرين نيز بايد تامين گردد که از آن جمله مي توان به لباس و کفش و ديگر لوازم که قيمت قابل توجهي دارند نيز دارند و اين مسئله براي برخي از افراد دشواري هايي به همراه دارد. رفت و آمد به محل تمرين با عنايت به اين ترافيک هاي سنگين نيز معضلي است واقعا گاهي آزار دهنده ظاهر مي شود و هزينه هاي سرسام آور باشگاه و ديگر مسائل جانبي من جمله مسائيلي از قبيل خاله زنک بازي هايي آزار دهنده که عموما اين روزها در باشگاه ها جاري است و کتمان نمي شود کرد را نيز بايد به اين معضلات افزود.

در اينکه ورزش براي سلامتي و براي فيت کردن بدن لازم است ترديدي نمي توان در آن داشت ولي مشکلاتي که به آنها اشاره شد نيز به هر حال وجود دارند در ثاني مداومت و استمرار تمرين خصوصا زماني که نتيجه ي چندان مطلوب در کوتاه مدت حاصل نمي شود امر دشواري است به نحوي که بسياري از کساني که عزم را بر کاستن از وزن زايد جزم کرده و به سمت و سوي فيتنس شدن گام بر مي دارند پس از مدت زمان کوتاهي از پا نشسته و تسليم مي شوند.

از ديگر ارکان رسيدن به فيتنس رژيم هاي غذايي کنترل شده است. دشواري هاي رژيم را تنها از کساني که بايد پرسيد که مدت هاي طولاني رژيم گرفته اند که: به دريا رفته مي داند مصيبت هاي طوفان را!

زماني که شما ملزم به نخوردن بستني نباشيد شايد ماهي يک بار نيز هوس بستني نمي کنيد ولي زماني که خوردن اين خوشمزه براي شما ممنوع باشد رد شدن از جلوي بستني فروشي عملا براش شما عذاب آور خواهد بود و چه بسا که بدون ديدن بستني نيز هوس بستني بکنيد و در مورد باقي خوردني هاي خوشمزه و پر کالري نيز وضع به همين منوال است.

نتيجه اينکه کم نيستند کساني که بارها و بارها عزم خود را جزم کرده و رژيم گرفته و تمرين را شروع کرده اند تا فيتنس شوند ولي با اين وجود کم نيستند کساني که در نيمه هاي راه به دليل دشواري هاي مسير و يا به دليل حاصل نشدن قابل قبول نتيجه، همه چيز را رها کرده و دوباره سر خانه ي اول برگشته اند!

زماني که فرد به دليل دشواري هاي مسير و يا به دليل حاصل نشدن نتيجه هاي قابل قبول فعاليت هاي ورزشي را رها کرده و رژيم خود را مي شکند و از ادامه ي راه نااميد مي شود زمينه براي افتادن در دام مصرف داروهاي مضر فراهم تر مي شود و شايد يکي از اصلي ترين دلايل شيوع مصرف داروهاي ممنوعه از جمله داروهاي محرک سيستم  عصبي و هورمون هاي تيروئيد و ديگر چربي سوزهاي پر عارضه نيز همين مسئله باشد.

البته در اين ميان هستند کساني که راحت طلب هستند و بدون اينکه اصلا رژيم و تمرين را تجربه کرده باشند از همان ابتداي کار قصد ميان بر زدن کرده و از داروها استفاده مي کنند و صد البته در اين ميان از تلاش هاي وافر ممد کول و جعفر بازو که در کنار مربيگري کار فروش دارو را نيز با جديت و پشتکار دنبال مي کنند نيز نبايد چشم پوشي کرد که اغلب موثر واقع مي افتد.

 داروهاي چربي سوز

اغلب داروهايي که امروزه براي چربي سوزي استفاده مي شوند عموما براي درمان بيماري هاي مختلف بوده و به منظور چربي سوزي توليد نمي شوند و استفاده از اين داروها براي چربي سوزي در حقيقت به نوعي سوء مصرف محسوب مي شود.

آديپوتيد

Adipotide در اصل نوعي Peptidomimetic متشکل از زنجيره هاي شبه پروتئين مي باشد که براي تقليد اثرات پپتيدها در بدن تهيه و توليد شده است. از اين ترکيب در برخي موارد براي درمان و رفع چاقي استفاده شده است. اين دارو بر خلاف داروهاي ياد شده که براي درمان بيماري هاي ديگر بوده و ايضا به منظور تشديد روند چربي سوزي نيز استفاده هاي غير مجاز مي شود صرفا براي چربي سوزي پايه ريزي شده است.

هشدار

اگرچه اين دارو صرفا براي مصارف چربي سوزي پايه ريزي شده است ولي توجه داشته باشيد که از اين هورمون صرفا به صورت تحقيقاتي و بر روي ميمون ها استفاده شد و نتيجه به صورت کاهش ۱۱ درصدي وزن ميمون ها و رفع چربي ظاهر شد و صد البته هنوز تا تاييد اين ترکيب براي استفاده در موارد انساني راه طولاني و درازي در پيش روست ولي به عينه مي بينيم امروزه شرکت هاي پپتيد سازي که عموما به صورت زير زميني فعاليت کرده و يا ظاهرا براي مصارف تحقيقاتي اقدام به توليد پپتيد کرده و در اصل براي ورزشکاران اقدام به توليد اين دارو مي کنند اقدام به توليد و عرضه ي اين ماده به ورزشکاران مي کنند.

مکانيستم اثر آدیپوتید

به اعتقاد کساني که در زمينه ساخت و توليد اين شبه پپتيد فعال هستند اين پپتيد مستقيما به سلول هاي چربي حمله کرده و موجب تجزيه شدن توده هاي چربي شده و از اين طريق به کاهش محسوس وزن مي انجامد.

در دوران رژيم هاي غذايي که ورود کالري به بدن مهار مي شود اولا بدن به دليل سيستم هوشمندي که دارد از يک سو از برخي توده هاي چربي به عنوان ذخاير انرژي محافظت کرده و به هيچ وجه حاضر به استفاده از اين چربي ها به عنوان انرژي نمي شود و در ثاني در برخي موارد براي تامين نياز بدن به کالري به بافت هاي پروتئيني حمله کرده و عضلات را دچار آتروفي مي کند. توليد کنندگان اين شبه پپتيد ادعا کرده اند که اين پپتيد به سيستم گزينشي که در بدن به خرج مي دهد صرفا به سلول هاي چربي حمله کرده و اين سلول ها را تجزيه کرده و اصولا تاثيري بر توده هاي عضلاني ندارد.

گفته مي شود اين شبه پپتيد به دليل ماهيت خاصي که دارد فقط بر روي گيرنده هاي موجود بر روي چربي ها متصل گرديده و منشا اثر شده و بدين ترتيب منجر به تشديد روند چربي سوزي در بدن مي شود و سند اين ادعا نيز آزمايش هاي انجام شده بر روي ميمون هاست!

آزمايش بر روي ميمون ها

اين شبه پپتيد به مدت شش هفته بر روي ميمون ها آزمايش شده بود و اين روند به صورت ۴ هفته مصرف و دو هفته استراحت اعمال گرديده بود. ميمون هايي که اين آزمايش بر روي آنها پياده شده بود بين ۱۰ الي ۱۵ درصد از وزن خود را در اين ۶ هفته از دست داده بودند.

هشدار

توچه داشته باشید که آدیپوتید تا به امروز تنها بر روی نمونه های حیوانی آزمایش شده است و همین آزمایش ها نیز می تواند امید را در دل کسانی که به چاقی دچار هستند روشن نگه دارد ولی این گفته به این معنی نیست که امروزه می توانید از این ماده برای تشدید چربی سوزی استفاده کنید.

همواره کلاهبرداران و سودجویانی در کمین هستند تا هر ماده ای اعم از از دارو و یا مواد شیمیایی که حتی برای مصرف در دام پزشکی نیز مجوز ندارند را به اسم داروی بدنسازی وارد بازار کرده و فروخته و یا به شاگرد تجویز کنند.

توجه داشته باشید که این ماده و دیگر مواد شیمیایی که امروزه به نان پپتید یا پپتاید به ورزشکاران عرضه می شود نه تنها دارو نیستند بلکه حتی مجوز مصرف در دام پزشکی را نیز ندارند و هر گونه استفاده از این مواد و ترکیبات شیمیایی خطرناک می تواند به منزله ی استقبال از انبوهی از عوارض و حتی مرگ هولناک باشد.

صادق سلامي

5 5 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
0
نظر بدهید.x