همه چیز در مورد پول اور

همه چیز در مورد پول اور

اگر همه چیز در مورد پول اور را بدانید تردید دارم باز این حرکت را در برنامه های تمرینی خود و شاگردان خود جای دهید.

پول اور، حرکتی بسیار بار ارزش برای عضلات زیر بغل و زیر سینه که جایگزین ندارد ولی حتی اگر درست هم بزنید احتمال ابتلا شما به بیماری کوبیتال تونل سندروم در آینده ی نزدیک را به شدت افزایش می دهد!

در مورد کوبیتال تونل سندروم پیشترها به وفور صحبت کرده ام و این دقیقا همان مرضی است که سبب خواب رفتن دست های شما و خصوصا خواب رفتن انگشت کوچک یک یا هر دو دست می شود!

خیلی از بدنسازان به این بیماری مبتلا هستند و البته خود نمی دانند! اگر شما هم با خواب رفتن دست ها و بی حس شدن دست ها و خصوصا انگشت کوچک مواجه هستید بدانید که مبتلا شده اید!

این حرکت فشار بسیار بدی به عصب اولنا در کانالی تنگ در آرنج به اسم کوبیتال وارد می کند!

این عصب در این ناحیه به خودی خود هم تحت فشار هست و وقتی شما به این عصب فشار وارد کنید قطعا له شده و به بیماری یاد شده تبدیل خواهد شد!

اجرای این حرکت با هالتر صاف فشار به مراتب مخرب تری بر این عصب در این ناحیه وارد می کند!

البته این تنها حرکتی نیست که باید از بدنسازی و دست کم از برنامه ی مبتدی ها حذف شود!

حرفه ای ها هم بعد اجرای این حرکت، دقیقا بلافاصله پس از اجرا و پس از هر ست باید حرکات کششی ویژه برای کاستن از فشار مخرب حرکت بر عصب اولنا در تونل کوبیتال را انجام دهند وگرنه بزودی با بیماری کوبیتال تونل سندروم دست به یقه خواهند شد!

بد نیست بدانید این بیماری سوای اینکه خواب شبانه را از شما گرفته و تولید درد می کند بلکه چنان اتروفی و ضعفی در عضلات آرنج به پایین را سبب می شود که برداشت دمبل های ۷۰ کیلویی و شکستن رکورد آرنولد که سهل است در بستن بند کفش هم به مشکل خواهید خورد و دست های ناتوان قدرت لازم برای بستن بند کفش هم نخواهند داشت!

4.3 7 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
0
نظر بدهید.x