بدنسازی و کوتاهی قد

بدنسازی و کوتاهی قد

بدنسازی و کوتاهی قد از قدیم گویی در باور مردم به هم گره خورده است و مردم اعتقاد دارند که وزنه زدن رشد قدی را متوقف می کند در حالی که دلیل توقف و کند شدن رشد قدی بدنسازان چیز دیگری است.

قد با خوش تیپی رابطه ی مستقیم دارد و لابد همه می دانید معمولا رشد قدی دختران پس از بروز نخستین علایم پریود در آنها متوقف می شود و پس از بلوغ رشد قدی چندانی ندارند!

این موضوع در پسران نیز صادق است! به این استخوان دقت کنید! هر دو سر استخوان های بلند اپی فز نامیده می شود!

این قسمت فقط و فقط تا حوالی سن بلوغ توسط صفحه ای غضروفی از بدنه ی استخوان جدا می شود!

رشد طولی استخوان که به افزایش قد منجر می شود فقط و فقط در این صفحات غضروفی رخ می دهد!

پس از سن بلوغ چه در پسران و چه در دختران این صفحات غضروفی تبدیل به استخوان شده و رشد طولی استخوان ها متوقف می شود!

دو مساله ی مهم اینجاست: شما تا قبل از سن بلوغ فرصت دارید تمهیداتی بیاندیشید که کمی بیشتر قد بکشید و مساله ی دوم اینکه مصرف استروئیدها در سنین پایین تر از بلوغ سبب بسته شدن زود رس این صفحات رشد می شود!

به عبارت ساده تر اگر در سنین پایین تر از بلوغ دست به سوئ مصرف استروئید بزنید به دست خود رشد قدی خود را متوقف خواهید کرد!

این هم بگم محصولات ماهواره ای نظیر مکمل ارژینین و ادامس و دمپایی افزایش قد و … کمترین تاثیری در افزایش قد شما نخواهند داشت چه پیش از بلوغ چه پس از بلوغ!

حتی ارژینین که ادعا می شود سبب رشد قدی می شود فقط در مقالات دانشگاهی و در تحقیقات و پژوهش ها سبب افزایش قد می شود و در عمل کارایی چندان قابل مشاهده ای نداشته است!

این پست صرفا در مورد تاثیر استروییدها در قد است و قرار هم نیست در مورد دلایل کوتاهی قد و در مورد راهکارهای افزایش قد که باز تکرار می کنم فقط و فقط تا زمانی که صفحات رشد در اپی فز باز هست کارایی دارد صحبت کنم ولی همینقدر بدانید ریشه ی بسیاری از کوتاهی قد شما و فرزندان شما نه در تغذیه و ژنتیک که در جایی دیگر است که سر فرصت اگر وقت و عمری باقی بود تشریح خواهم کرد!

از فردا همه می شن متخصص افزایش قد، یه خط به بیوشون در اینستا اضافه می کنند که افزایش تضمینی قد شما حتی در دوران یائسگی!

والله یه بار در مورد مرگ جورج پیترسون صحبت کردم و برهم خوردن بالانس سدیم پتاسیم را دلیل مرگ ارزیابی کردم از فرداش همه ی مربی های اینترنتی شدند متخصص پتاسیم و دیگه از اون به بعد در مورد مرگ و میر هیچ بدنسازی صحبت نکردم و حتی یک کلمه حرف برای گفتن از کسی ندیدیم!

بگذریم! مخلص کلام اینکه اگر استروئید مصرف کرده و یا مکمل های آلوده به استروئید بخورید با رسد قدی هم خداحافظی باید بکنید!

4 10 votes
امتیازدهی به مقاله

مطالب مرتبط

اشتراک
نوع اشتراک
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
دیدن همه ی نظرات
0
نظر بدهید.x